söndag, mars 11

Började dagen med att dra igång en surdeg på råg och vete. Anade redan här att fördegen hade jäst lite för länge...Sprang sedan vårens andra runda, 38 min denna gång. Tog vanliga joggingskorna vilket hade fungerat bra om jag sprungit mot Bollnäs och inte mot Arbrå som jag gjorde först.
När jag kom tillbaka såg degen inte så jässtark ut... När det någon timme senare var dags att lägga in bröden i ugnen fock jag nästan hälla dem på bakstenen. Såg ut som en katastrof. Bröden, som väl kan kallas bröd ändå, blev väldigt platta. Har inte provsmakat än. Ingen bild :-)

Idag har jag för första gången hängt tvätten på torkvindan. Som jag kunde konstatera var väldigt hög. Hoppas det torkar bra i blåsten.

Mestadelen av gårdagen och dagen har jag suttit i soffan och kollat sport. Kan glädjas med Ebba, C-J, Björn och Fredrik och imponeras av Björgen. Tycker det känns surt att Södergren inte får åka sista veckan, han verkar ju vara i bra form nu. Lite för sent dock.
Håller med Skidpepp om avslutningstourens dumma regel: http://www.skidpepp.se/

Gläds också med Loreen som var underbart bra igår och vann snyggt. Lite förvånad att det inte gick bättre för Molly men annars var det väl som förväntat. Flinks låt växte faktiskt även om han känns lite läskig.

Hittills har vi kommit fram till att vi behöver möbler till altanen, fåtöljer till tv-spelshörnan, en skänk till köket, möbel till stereon (och en bättre stereo), gardiner till vardagsrummet och stora fina tavlor. Säkert något jag glömt också.

Inga kommentarer: